Vzdálený přístup k počítači uživatele

Díky dnes již všudypřítomnému internetu a díky technologiím umožňujícím on-line přístup ke vzdáleným počítačům, lze na dálku řešit řadu záležitosti, které by se jinak řešily servisní akcí u zákazníka.

Jde o celou škálu činností v oblasti placené technické podpory, kdy servisní technik vykonává na dálku práci přímo na počítači uživatele, ať už jde o databázový server nebo o pracovní stanici.

Technické řešení

Z technického hlediska připadají v úvahu dvě technologie

Pokud chce organizace užívající Kaskádu využít služby vzdáleného přístupu a přitom trvá na použití jiných než výše uvedených SW prostředků, lze to řešit dodatkem smlouvy o užívání systému a poplatkem ve výši 700 Kč/měsíc, který kryje udržování potřebného SW prostředí na straně poskytovatele podpory.

Smluvní vztahy, zpoplatnění práce servisního technika

Práce servisních techniků realizované tímto způsobem jsou zpoplatněné a nespadají do bezplatného HotLine poradenství.
Výjimkou je případné řešení havarijní situace v rámci Smlouvy o užívání Kaskády.

Tento druh služby je pro uživatele Kaskády výhodný díky eliminaci cestovních nákladů a další režie, umožňuje také obvykle rychlejší reakci než v případě osobní servisní akce u zákazníka, která by se tak rychle neuskutečnila.

Pro dodavatele této služby je však její realizace velmi náročná na kvalifikaci pracovníků, organizaci času a komunikace, atd.

Cena služby je proto o něco vyšší, než cena služeb prací realizovaných přímo u zákazníka, specifické je také evidování účtovaného času, které je popsáno v dokumentu Účtování času práce, cestovních nákladů a příplatků.