Volba profilu
Vyhledat objekt
Úpravy Kaskády dle verzí
Úpravy Kaskády dle oblastí
Ceník služeb
Odkazy

Náhled na Běžný dokument

NázevVzdálený přístup k počítači uživatele
Druh Běžný dokument
ČísloKDO-16-0010
VznikNeděle 31. leden 2016 16:01:12   Poslední modifikace23.4.2024 12:39:55
AutorČerný Pavel

Anotace

Zobrazit text v plném formátování
Vzdálený přístup k počítači uživatele

Díky dnes již všudypřítomnému internetu a díky technologiím umožňujícím on-line přístup ke vzdáleným počítačům, lze na dálku řešit řadu záležitosti, které by se jinak řešily servisní akcí u zákazníka.

Jde o celou škálu činností v oblasti placené technické podpory, kdy servisní technik vykonává na dálku práci přímo na počítači uživatele, aś už jde o databázový server nebo o pracovní stanici.

Technické řešení

Z technického hlediska připadají v úvahu dvě technologie

V rámci MS Windows je tato technologie k dispozici jako standardní součást operačního systému.

Pro zvýšení bezpečnosti je vhodné použití této technologie kombinovat s technologií VPN.
V každém případě použití těchto technologií předpokládá určitou součinnost se správcem počítačového prostředí v uživatelské organizaci.

Tato technologie

  •       je vhodná pro přístup k vyhrazenému SQL serveru s databází Kaskády, přístup servisního technika je pak možný (samozřejmě po domluvě) i bez bezprostřední součinnosti s uživatelem Kaskády

  •      není příliš vhodná pro přístup k pracovním stanicím, obecně není vhodná u malých organizací které nemají pevnou IP adresu v rámci internetu.

Jde o použití komerčního SW, určeného právě pro vzdálenou podporu klientů. Při komerčním využití musí mít licenci TeamVieweru zakoupenou jedna z komunikujících stran. Firma Černý, jakožto dodavatel IS Kaskáda, tuto licenci zakoupenou má, takže uživatelé Kaskády nemusí za licenci TeamVieweru platit.

Použití této technologie obvykle nevyžaduje součinnost se správcem počítačového prostředí v uživatelské organizaci.

Modul nutný pro realizaci spojení je distrubuován jako součást Kaskády, nevyžaduje žádnou instalaci, uživatel jednoduše po domluvě s pracovištěm technické podpory Kaskády klikne na položku v systémovém menu Start / Kaskáda / Povolení vzdáleného přístupu, vyčká na připojení servisní technika, schválí dotaz na povolení a následně vidí na obrazovce vše, co servisní technik dělá.

Tato technologie

  •       Je vhodná pro přístup k pracovním stanicím, obzvláště u malých organizací které nemají pevnou IP adresu v rámci internetu.

  •      Není příliš vhodná pro přístup k vyhrazenému SQL serveru s databází Kaskády.

Smluvní vztahy, zpoplatnění práce servisního technika

Práce servisních techniků realizované tímto způsobem, jsou zpoplatněné, nespadají do bezplatného HotLine poradenství.
Výjimkou je případné řešení havarijní situace v rámci Smlouvy o užívání Kaskády.

Tento druh služby je pro uživatele Kaskády výhodný díky eliminaci cestovních nákladů a další režie, umožňuje také obvykle rychlejší reakci než v případě osobní servisní akce u zákazníka, která by se tak rychle neuskutečnila.

Pro dodavatele této služby je však její realizace velmi náročná na kvalifikaci pracovníků, organizaci času a komunikace, atd.

Cena služby je proto o něco vyšší, než cena služeb prací realizovaných přímo u zákazníka, specifické je také evidování účtovaného času, které je popsáno v dokumentu Účtování času práce, cestovních nákladů a příplatků.

Detekce Javascriptu proběhla. (?)
Návštěv webu: 4675385.