Volba profilu
Vyhledat objekt
Úpravy Kaskády dle verzí
Úpravy Kaskády dle oblastí
Ceník služeb
Odkazy

Náhled na Běžný dokument

NázevVzdálený přístup k počítači uživatele
Druh Běžný dokument
ČísloKDO-16-0010
VznikNeděle 31. leden 2016 16:01:12   Poslední modifikace23.4.2024 12:39:55
AutorČerný Pavel

Anotace

Zobrazit text v jednoduchém formátování
  Vzdálený přístup k počítači uživatele
  Díky dnes již všudypřítomnému internetu a díky technologiím umožňujícím on-line přístup ke vzdáleným počítačům, lze na dálku řešit řadu záležitosti, které by se jinak řešily servisní akcí  u zákazníka.
  Jde o celou škálu činností v oblasti placené technické podpory , kdy servisní technik vykonává na dálku práci přímo na počítači uživatele, ať už jde o databázový server  nebo o pracovní stanici .

  Technické řešení
  Z technického hlediska připadají v úvahu dvě technologie
  •   RDP - Remote Desktop Protokol  (https://cs.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Protocol)
  V rámci MS Windows je tato technologie k dispozici jako standardní součást operačního systému.
  Pro zvýšení bezpečnosti je vhodné použití této technologie kombinovat s technologií VPN. V každém případě použití těchto technologií předpokládá určitou součinnost se správcem počítačového prostředí v uživatelské organizaci.
  Tato technologie
  •   je vhodná pro přístup k vyhrazenému SQL serveru s databází Kaskády , přístup servisního technika je pak možný (samozřejmě po domluvě) i bez bezprostřední součinnosti s uživatelem Kaskády
  •   není příliš vhodná pro přístup k pracovním stanicím , obecně není vhodná u malých organizací které nemají pevnou IP adresu v rámci internetu.

  •   TeamViewer  (https://cs.wikipedia.org/wiki/TeamViewer)
  Jde o použití komerčního SW, určeného právě pro vzdálenou podporu klientů. Při komerčním využití musí mít licenci TeamVieweru  zakoupenou jedna z komunikujících stran. Firma Černý, jakožto dodavatel IS Kaskáda, tuto licenci zakoupenou má, takže uživatelé Kaskády nemusí za licenci TeamVieweru platit.
  Použití této technologie obvykle nevyžaduje součinnost se správcem počítačového prostředí v uživatelské organizaci.
  Modul nutný pro realizaci spojení je distrubuován jako součást Kaskády, nevyžaduje žádnou instalaci, uživatel jednoduše po domluvě s pracovištěm technické podpory Kaskády klikne na položku v systémovém menu Start / Kaskáda / Povolení vzdáleného přístupu, vyčká na připojení servisní technika, schválí dotaz na povolení a následně vidí na obrazovce vše, co servisní technik dělá.
  Tato technologie
  •   Je vhodná pro přístup k pracovním stanicím, obzvláště u malých organizací které nemají pevnou IP adresu v rámci internetu.
  •   Není příliš vhodná pro přístup k vyhrazenému SQL serveru s databází Kaskády.

  Smluvní vztahy, zpoplatnění práce servisního technika
  Práce servisních techniků realizované tímto způsobem, jsou zpoplatněné , nespadají do bezplatného HotLine poradenství. Výjimkou je případné řešení havarijní situace  v rámci Smlouvy o užívání Kaskády.
  Tento druh služby je pro uživatele Kaskády výhodný díky eliminaci cestovních nákladů a další režie, umožňuje také obvykle rychlejší reakci než v případě osobní servisní akce  u zákazníka, která by se tak rychle neuskutečnila.
  Pro dodavatele této služby je však její realizace velmi náročná na kvalifikaci pracovníků, organizaci času a komunikace, atd.
  Cena služby  je proto o něco vyšší, než cena služeb prací realizovaných přímo u zákazníka, specifické je také evidování účtovaného času, které je popsáno v dokumentu Účtování času práce, cestovních nákladů a příplatků .



Detekce Javascriptu proběhla. (?)
Návštěv webu: 4865230.