25.05, Úpravy v této verzi, 24.11.2025
-
V kartě Obsah dokladu je doplněna volba pro změnu odkazu na předmět >>>
V kartě Obsah dokladu v plovoucím menu je k dispozici nová funkce "Změnit odkaz na předmět".
Tato funkce umožňuje u již vystaveného dokladu u příslušného řádku doplnit nebo změnit odkaz na předmět bez nutnosti odvystavovat doklad.
Např. u faktury přijaté za PHM, kde u majetku evidujete spotřebu apod.Po spuštění program zobrazí dialog pro určení předmětu, který má být dosazen nebo nahrazen u konkrétního řádku dokladu.
Pozor, předmět nelze změnit u řádku zaúčtovaného dokladu, který je účtován na nějaký majetkový účet. V takovém případě je nutné doklad odvystavit a teprve pak odkaz na předmět změnit. Stejně tak program nedovolí změnit předmět v situaci, kdy je řádek promítnut do karty protokol.
-
K dodatku smlouvy je nově možné připojit jeho obraz >>>
Stejně jako u běžných objektů lze do karty Obraz objektu naimportovat jeho obraz, tak stejným způsobem je to nyní umožněno i pro dodatky smlouvy. To provedete v kartě Dodatky v podkartě "Obraz dodatku smlouvy".
-
Kaskáda umí dekódovat nový způsob zápisu příloh v zásilkách >>>
Někteří e-mailoví klienti začali používat novější způsob zápisu informací o vložených přílohách. Jde především o jméno a typ přílohy.
Jde o zápis, který v plném rozsahu podporuje různé znakové sady pro pojmenování přílohy, třeba azbuku nebo obrázkové písmo.
V Kaskádě se taková zásilka zobrazovala sice s přílohou, ale s podivným jménem a s příponou .DAT. Navíc tuto přílohu nešlo běžným způsobem otevřít.Nově jsme naučili Kaskádu číst takovéto zásilky.
Změna, kterou jsme provedli, bude mít vliv i na již dříve přijaté zásilky.Kromě přečtení správného jména přílohy jsme také do databáze zaregistrovali nové typy zápisů pro tyto soubory. To zajistí, že Kaskáda bude vědět, o jaký typ souboru jde a jakou aplikaci použít pro otevření.
V tomto případě šlo výhradně o soubory nové sady Microsoft Office, tedy nejčastěji XLSX, DOCX, PPTX apod. -
Je doplněn interval posunu termínu o 1/2 roku při klonování řádků v objednávce a dodacím listu >>>
V UPK-24-0037 bylo umožněno nově vytvářené položky klonováním posunout o definovaný interval.
Nyní je do výběru doplněn i interval 1/2 roku (pololetí), což šlo dosud řešit intervalem 6 měsíců, ale takto je to pohodlnější. -
Je ošetřena nežádoucí změna měny při úpravě množství v řádku objednávky na kartě Dodávky >>>
V situaci, kdy v prohlížeči produktu na kartě Dodávky / Předpokládané příjmy dvojklikem na sloupci s množstvím, uživatel zobrazí prohlížeč řádku objednávky, může zde (u průběžné a odeslané objednávky) upravit mj. množství. Pokud došlo ke změně tohoto množství u objednávky v cizí měně, došlo k nežádoucí změně měny v řádku na CZK a k přepočtu ceny na CZK.
Nyní již je ke změně měny ani k přepočtu nedochází. -
Filtr pro prodejce akceptuje nastavení uživatelské preference >>>
V uživatelských preferencích je možné nastavit zda Prodejce/realizátor může být pouze uživatel (jinak kdokoliv).
Ve standardním filtrovacím panelu pro objednávky je nyní u filtru Prodejce/Realizátor akceptována tato uživatelská preference (stejně jako v prohlížeči objednávky). Doposud program nabízel všechny kontakty, což bylo sice chtěné chování, ale mohlo to být pro vyhledávání jmen nepříjemné. -
Lepší kontrola při kopírování řádků s účelem dodávky <neurčeno> >>>
Doposud při vytváření nové objednávky kopií již existující objednávky se kopírovaly i řádky s účelem dodávky <neurčeno>. Většinou šlo o vyrovnání dokladu (zálohového listu), které v objednávce nemá žádný význam.
Nyní je program upraven tak, aby
-
při vytváření řádku s vyrovnáním dokladu ve faktuře nedošlo k promítnutí tohoto řádku do objednávky,
-
při kopii objednávky je vyjmuto kopírování položek s účelem dodávky <neurčeno>.
-
-
Je upravena funkce pro tvorbu PDF příloh >>>
Při odesílání dvou a více kaskádních objektů jako přílohy emailu ve formátu PDF ( objednávky, faktury, dodací listy, ... ) se na některých počítačích mohlo stát, že se druhý a další PDF soubor nevytvořil, nepřipojil se tak k emailu a email se z těchto důvodů nepodařilo odeslat. Kaskáda v tomto případě zobrazila chybové hlášení o překročení časového limitu při čekání na vytvářený PDF soubor.
Problém jsme vyřešili tak, že mezi generování jednotlivých PDF souborů jsme vložili krátkou prodlevu.
-
Je dispozici tisk rámcové smlouvy s položkama objednávky 1. úrovně stromu >>>
Současný tisk rámcové smlouvy umožňuje tisk položek objednávek 1. úrovně stromu.
Stačí před tiskem v dialogu Parametry tiskové sestavy zaškrtnout volbu "Tisknout 1. úroveň stromu".Tento tisk má smysl pouze v případě, že máte v systému zapnutou funkčnost "Podpora pro analýzu vzorků" a v obsahu objednávek používáte ty správné druhy produktů zařazené ve stromové struktuře.
-
Vzdálená pomoc - nová verze programu TeamViewer >>>
Vzhledem k plánovanému ukončení podpory starších verzí programu TeamViewer ze strany výrobce k 31.12.2025 (v našem případě verze 12), jsme zakoupili licenci na novou verzi 15. Naše starší verze se po uvedeném datu už nebude moci připojit k jejich serverům a tak nebude funkční ani vzdálená pomoc.
Pro zprovoznění nové verze na uživatelských stanicích není potřeba provádět nic zvláštního. Postačí si nainstalovat novou verzi Kaskády ( 25.5, nebo novější ). Tím na svůj počítač dostanete i novou verzi modulu pro náš snadný přístup na váš počítač. Na serverech, kde máme zřízen permanentní přístup, provedeme, nebo jsme již provedli aktualizaci sami.
-
Produkt druhu "Vzorek pro analýzy" lze uložit s nulovou prodejní cenou >>>
Doposud program při ukládání nového produktu hlídal prodejní cenu. Pokud byla zadána 0, zobrazil chybové hlášení a produkt nedovolil uložit. To je však nežádoucí u produktu druhu "Vzorek pro analýzy".
Nyní stačí
vytvořit předpis pro stanovení ceny, kde je konstanta 0,00 a u daného produktu tento předpis použít
nastavit u produktu druh produktu "Vzorek pro analýzy"
Program i nadále bude kontrolovat nulovou prodejní cenu kromě druhu produktu "Vzorek pro analýzy", u kterého je nulová cena vyžadována.
-
Tvorba nového účetního období, přenos atributu účtů, generování výsledovky >>>
Během tvorby nového účetního období roku 2025 se nepřenesly některé nově doplněné atributy účtů, především informace o zařazení účtu do výpočtu obratu ve výsledovce. Hodnota obratů za rok 2025 tak není ve výkaze vypočítána.
Tato úprava řeší problém při otevírání nového období.Součástí aktualizace na tuto verzi je i dodatečný přenos těchto atributů z loňského roku, do letošního.
Pokud tuto aktualizaci (verzi 25.05) nahrajete ještě před otevřením roku 2026, atributy účtů roku 2025 se srovnají podle roku 2024 (za předpokladu, že jste atributy v roce 2025 neupravili) a později vytvářené období roku 2026 již bude obsahovat tyto dříve nepřenášené atributy.
Výsledovka za rok 2025 i 2026 tak bude obsahovat i vypočtený obrat dle definice převzaté z roku 2024.
Pokud potřebujete upravit zařazení účtů do výpočtu obratů, můžete toto provést v konfiguraci účtového rozvrhu.